Ribbeinsbrudd 2 uker før

13.03.2014 09:55

Erik Aagaard (68) har gått Birkebeinerrennet hele 38 ganger. Han har tatt merket nesten alle gangene, men i år blir det verken merke eller renn på Aagaard.

For 2 uker siden brakk han ribbeinet, så det blir lite skigåing på 68-åringen i vinter.

 

-Jeg går fordi jeg synes det er en utfordring, og fordi jeg vil holde meg i form. Og hvis jeg skal gå Birken betyr det at jeg trener litt ekstra og da har jeg det som motivasjon, forteller han i et telefonintervju med oss.

Aagaard synes det er litt ergerlig at han ikke får gått i år på grunn av det brukkede ribbeinet, men han forteller at han skal prøve seg igjen neste år. Han synes også det er viktig å holde seg i form. Selv om det ikke blir noe renn på han i år, så fortsetter han å trene.

-Jeg har en hofteprotese, så derfor kan jeg ikke løpe lenger, men jeg syklet en del på høsten, også har jeg gått på rulleski og på ski når jeg har hatt muligheten til det.

Vi ønsker Aagaard god bedring, og lykke til neste år!